PC slaat vast, hoe kan ik dat verhelpen?

Goedendag, avond of morgen, mn maat heeft een pc waarop hij graag games speelt. Ook games die veel opslag nodig heeft. Vandaag heeft hij aan mij verteld dat zijn pc kapot is. Als hij speelt, blijft zijn beeld vasthangen op het laatste wat hij zag. Daarna komt er een flinke irritante kabaal. Hij kan helemaal niks doen, dan de stroom af te zetten van zijn pc. Anders kon hij niets.

Ik stuurde een linkje naar hem toe of het geluid net als dit maakte:
https://www.youtube.com/watch?v=KmJFVgOg34E en hij zei dat het echt zo precies klinkte.

Ik bezocht voor hem een aantal forums en gaven aan dat het misschien de koeling is, of het harde schijf beschadigd is. Of er stof in de pc zou kunnen zitten. Of kan het ook misschien aan de moederbord liggen? Heeft iemand met veel verstand over computers enig idee wat het kan zijn?

Bedankt! :)

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Antwoorden (1)

Wanneer er een programma vastloopt of lijkt te lopen, dan is de beste manier om het programma af te sluiten. Gebruik de sneltoets alt + f4 om het programma te sluiten. Werkt dit niet? Ga dan naar taakbeheer door control + alt + delete tegelijkertijd in te toetsen.