Hebben alle airco's een afstand bediening?

Ik heb een paar dagen geleden een rijbaare airco mee gebracht van mijn werk een domo uit 1996 maar er zit geen afstandbediening bij is het mogelijk dat hier ook een afstandbediening bij zat zo ja is er ook een univerzeele afstandsbediening die ik er op kan zetten

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2K
BarendV
3 jaar geleden
Achterop staat het typenummer. Wat staat er? Daarmee kunnen we wellicht meer vinden online over een eventuele afstandsbediening aan de hand van een handleiding bijvoorbeeld of het is misschien ook ergens te koop.

Antwoorden (2)

zo te zien zit er een hele rij knopjes aan de voorkant van de airco. Dus zul je af en toe op moeten staan om hem te regelen, geen afstandsbediening, die waren er toen nog niet voor airco
3 jaar geleden
In bijna 70 jaar tijd zijn we van lompe afstandsbedieningen aan een snoer naar bediening met slanke smartphones en zelfs onze eigen stem gegaan. Dat belooft heel wat voor de komende 50 jaar. Niet alle apparaten werden echter met een lazy-bones-apparaatje uitgerust.
Bij DOMO komen ze zelfs nu nog niet veel verder dan uitgebreide touchscreens. Eeen afstandsbediening inbouwen met alle functies zit er dus niet in.
De enige mogelijkheid is een afstand-bedienbare-schakelaar-stopcontact te kopen en daat de stekker van de airco (of cooler) in te steken. Je kan hem dan op afstand AAN of UIT schakelen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
SimonV
3 jaar geleden
Domo Airco's worden tegenwoordig toch gewoon geleverd met afstandsbediening? Of begrijp ik je niet goed?
https://www.bol.com/nl/p/domo-do263a-mobiele-airco/9200000089120067/#product_specifications
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@SimonV
Die zijn er inderdaad, maar toch niet allemaal.