Wat is de kleinste 27mc antenne?

Ik zoek een 27mc antenne die ongeveer 10cm lang is. Is dat überhaupt mogelijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De kleinste 27 mc antenne kun je zelf bouwen, en zo lang of kort houden als je zelf wil, en zeker beneden de 10 cm. Moet nu wel even een paar jaar terug in de tijd en meen me te herinneren dat de golflengte bij de 27 MC op 11 meter ligt. Uitgaande van een 1/4 golflengte antenne heb je dus +/- 2,75 meter koperdraad nodig. Dit kun je om een omhulsel van een pen winden en vervolgens aan je connector solderen. Eigenlijk stel je twee vragen en hoop beide te hebben beantwoord. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit ga ik zeker eens proberen. dank voor het antwoord