Waarom loopt mijn iPhone steeds vast?

Ik heb een iPhone 7 en die loopt continu vast. Tenminste, zo gaat het de hele tijd goed en zo krijg ik niks gedaan. Als ik op de home knop druk en me scherm afsluit en ‘m daarna weer ontlock doet ‘ie het weer, maar voor hoelang. Het gebeurt het vaakst als ik net even lekker in een discussie zit. Me man zegt dat ik te snel typ, te ongeduldig ben. Kom op, het is een iPhone, die moet dat toch bij kunnen houden? Me zusje zegt dat ik een verouderd model heb en het met de nieuwe updates dan misgaat. Dat lijkt me ook sterk, dat zou betekenen dat je altijd het nieuwste model moet hebben om later geen problemen te krijgen. Een telefoon winkel zei dat ik al mijn apps eens moest wissen en opnieuw uit de store moest halen, omdat er eentje kan storen. Nou het vastlopen gebeurt met diverse apps, en als ik ze wis en daarna weer uit de cloud haal schiet dat toch niet op, behalve dat je overal weer opnieuw in moet loggen enzo? Ik heb mijn tel al diverse keren gereset en herstart, ik heb hem al een keer helemaal leeg gehaald. Ik wil nu een andere telefoon kopen, maar als ik dan via de cloud alles overzet, hoe groot is de kans dan dat ik het probleem weer meeneem naar dat nieuwe toestel?

3 jaar geleden
1.4K
Griffin
3 jaar geleden
Restore die telefoon gewoon naar factory-default en test of zonder dat er iets op staat nog steeds het gedrag van vastlopen vertoont, op deze wijze sluit je uit of het in de hardware zit, of in jouw huidige firmware, wel eerst een backup maken voordat je 'm via DFU restored, want mocht het vastlopen toch ook met een frisse installatie gebeuren dan maakt het ook niet uit of je dat met je toestand hebt en wil je graag naar de oorspronkelijke situatie.

Antwoorden (2)

De Iphone 7 is inderdaad een behoorlijk verouderd model, en kan problemen krijgen met de apps. Een nieuwer model aanschaffen en alles overzetten via de cloud zou geen problemen mogen geven.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Griffin
3 jaar geleden
"De Iphone 7 is inderdaad een behoorlijk verouderd model, en kan problemen krijgen met de apps." Wat een raar statement, heb je een bron die dat bevestigt?
iOS 13(het huidige iOS) wordt nog steeds ondersteund voor iPhone6, dus dat de iPhone 7 "behoorlijk" verouderd is en daardoor problemen krijgt met apps lijkt mij pure nonsens.
Zet al je gegevens op je cloud en maak een hardreset/fabrieksreset, dat zet je telefoon volledig op fabrieksinstellingen en alles zal hersteld worden alsof je een nieuwe telefoon hebt.