Hoe kan het dat de Nederlandse zender,iets achterloopt met de beelden v/d WK.?

Als ik tussentijds overschakel naar de duitse ard ,dan zijn ze hier al iets verder met de beelden.
Toch een paar seconden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Looptijdverschillen. Afhankelijk welke weg het signaal neemt (via kabel/sateliet) en afhankelijk of het signaal nog bewerkt wordt, onstaan looptijdverschillen. Eventueel wordt een signaal express vertraagd om in te kunnen grijpen, indien er iets getoond wordt wat men liever niet uitzendt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat ligt aan de satellietverbinding, de afstand is groter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mogelijk zenden ze in Duitsland analoog uit terwijl in Nederland eerst gedigitaliseerd wordt. (tbv de NOS streaming service over internet)
Dat kan een marge van een seconde geven.