Wat is een goede beamer voor prijs/kwaliteit?

Hoi,
Ik ben opzoek naar een beamer want ik ben net verhuisd en heb een grotere kamer. Natuurlijk zegt iedereen dat hij een goede beamer wil en weinig wil betalen..... Nou ik dus ook!

Ik wil sowieso een goed merk met goede garanties.
- +/- 3.5 meter afstand van de muur
- hdmi
- full hd/ hd ready ( full hd het liefst natuurlijk)
- tulp uitgang voor geluid (rood/wit)

Iemand een ideetje? Eigen ervaring?

Prijs tot +/- €500

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een beamer met geluid eruit? Meestal gaat er alleen beeld in.

Antwoorden (2)

Lees de ervaring van deze tweaker over de Acer H5360 eens:

http://tweakers.net/productreview/27361/acer-h5360.html

720p
3D
Contrastverhouding 3.200:1
Beeldhelderheid 2.500
Projectie techniek DLP

529 euro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afstand is één, maar hoe breed en hoog wil je projecteren? Hoeveel licht heb je in de ruimte op de momenten dat je hem wilt gebruiken? Hoe ga je hem gebruiken? Games vereisen een hogere frame-rate en dat zie je terug in de prijs. Hoe zit het met de mogelijkheid om 3D content te bekijken? Wat kost een lampje en hoelang gaat hij mee (met andere woorden, wat kost het je per uur).

Nee, er is niemand die op basis van de door jou opgegeven wensen een redelijke uitspraak kan doen over wat je zoekt. Sterker nog, gezien je op prijs afgaat, zou ik als ik jou was op internet te mogelijke beamers inventariseren en daar reviews van op gaan zoeken.

Vaak hebben fabrikanten ook calculators op de site waarmee je kan berekenen of hij in je kamertje past en of het beeld dan groot/scherp genoeg is. Onderstaande link is een goede start.