Hoe kan ik op internet op me tv?

Ik heb sinds kort een nieuwe samsung tv gekocht en zie dat ik op internet kan maar nu lukt het niet ik heb de usb voor mijn pc ook geprobeerd maar lukte niet.
(sorry voor spel fouten)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, lees het instructieboekje zou ik zeggen.

Je kunt de TV op verschillende manieren op het Internet aansluiten.

Allereerst met een ethernetkabel, die sluit je aan op een vrije poort op je modem/router en de andere kant op de ethernetpoort van de tv. Dan moet je in de instellingen van de TV aangeven dat je een kabelaansluiting voor Internet hebt en als zodanig configureren. Kies voor de optie auto, dat werkt altijd.

Als je TV draadloos op Internet kan (WiFi) en je hebt een draadloos modem/router dan kan je ervoor kiezen om deze optie (draadloos/ WiFi) in te stellen op je TV. Ook hier kan dat weer met de automatische piloot al moet je dan wel de netwerksleutel (WEP/WPA) apart invoeren.

Allebei de opties tegelijkertijd instellen kan niet.

Als de TV de gekozen internetverbinding heeft herkent dan kun je gebruik maken van de (beperkte) browser mogelijkheden van de TV zoals YouTube.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je moet jouwe tv op internet modem aansluiten.Dat kun je met enternetkabel of wifi. Light eraan wat voor mogelijkheiden jouw tv heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je tv ondersteund waarschijnlijk wifi, en je netwerk zal waarschijnlijk beveiligd zijn.
Als je een modem van ziggo hebt met wifi mogelijkheid kun je achter de wpa sleutel komen door even in te loggen in je modem van ziggo door in de adresbalk 192.168.178.1 in te voeren daarna ziggo en draadloos voor gebruikersnaam en wachtwoord en dan bij geavanceerde instelling vervolgens wireless en dan primary network even de network key opzoeken. Bij de tv ga je naar menu netwerk en netwerkinstellingen om je verbinding tot stand te brengen.
Je usb daar zal het niet mee lukken, je moet dan een utp kabel hebben, en dit via de modem of router naar de tv aansluiten