Welke omvormer nodig voor een auto aansluiting-compressor?

Ik heb een mini-compressor gekocht voor het oppompen van mijn rolstoelbanden. Ik kwam er later pas achter dat deze draait op een sigarettenaansteker-aansluiting van een auto, maar heb zelf geen auto. Daar ik graag volledig zelfstandig wil zijn, ben ik op zoek gegaan naar een omvormer die ik in het stopcontact kan steken maar ik werd niet wijzer. De gegeven van het apparaat die ik terug kon vinden in het boekje zijn:
Spanning 12V
Vermogen 30W
Max. Druk 10 bar/145 PSI
Luchtopbrengst 12 L/min
Continu gebruik: Max 10 minuten, daarna 10 minuten laten afkoelen
Achterop het apparaat staat nog een tekentje van een weerstand met daarboven 20 A. Daar zal ik even een foto van bijvoegen.

Zijn er omvormers die bruikbaar zijn hiervoor?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Beste KeesWim, die heb ik wel overwogen, maar bij navragen bij meerde fietsenwinkels hier in de buurt bleek dat volgens hen niet geschikt voor rolstoelbanden. In mijn banden zit een ruime 8 bar, en volgens hen zou zo’n CO2-pomp dat niet halen.
TurfGraver
4 jaar geleden
20A (niet weerstand maar zekering) is niet wat apparaat trekt.
Zal nog geen 3A zijn.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Beste TurfGraver, bedankt voor je antwoord. Een omvormer kopen via internet die voldoet aan de andere gegevens (op de zekering na) is dus wel mogelijk?
TurfGraver
4 jaar geleden
Een 12V DC - 5A (5000mA) zou moeten voldoen.
Wel de + en - correct aansluiten.

Antwoorden (1)

Een dure omvormer kopen kun je beter laten.
Een tweedehands acculader ergens op marktplaats te vinden geeft vaak max6amp 12volt dat is max 72watt waar jouw pompje van 30watt ruim voldoende aan zal hebben.
Wil je op safe spelen vanwege de aanwezigheid van die 20amp. zekering dan kan je op de sloop voor 5€ misschien een oude accu ophalen en die dan eerst opladen met de goedkope lader.
Maar je vergist je denk ik over die zekering die je gezien hebt dat zal 2amp zijn 2.0 staat er dan ingedrukt opgedrukt, 20amp is absurd hoog voor een simpel 12volt pompje.
Dan zou hij een bijbehorende wattage hebben van 20 maal 12 volt is 224watt?
Maar je vergist
Je?
Toegevoegd op 27 februari 2020 12:16: tekst
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Beste Joh, bedankt voor je reactie. In de bijgevoegde foto zie ik echt 20A staan. Maar ik zal het zodra ik thuis ben vanmiddag nog eens controleren. Zijn er ook omvormers te koop die echt “kant en klaar” zijn, dat je weet? Ik heb zelf niet veel verstand van elektronica, dus wil niet het risico lopen dat ik van alles uit elkaar haal en het verkeerd zou doen. Ik heb zelf gezocht, maar met de getallen die ik in het boekje zag staan leken die allemaal veel te hoog als ik het vergeleek met de gegevens van wat zo’n omvormer kan hebben.