Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

welk examen of certificering moet je halen om je zelf erkend elektricien te kunnen noemen?

Doe all zwakstroom installaties voor hobby wil het graag officieel maken.
Om mbo opleiding te gaan doen op mijn leeftijd zie ik niet zitten daarbij denk ik het meeste wel te weten dus welk examen of certificering moet je behalen ?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Erkenning is een zeer serieuze zaak, dus je zal een officiële weg moeten bewandelen.

Informeer bij de zelfstudie-opleiding hoe je aan het diploma kan komen (wat je er eventueel nog bij moet doe; of zij jouw niveau kunnen testen e.d.) zie eerste link.

Uiteraard zijn er aan de erkenning als installateur enkele voorwaarden verbonden. Zo moet je kunnen aantonen dat je beschikt over:
voldoende vakmanschap,
geschikte meetapparatuur,
wettelijk in orde bent.
Hoe?
Ga naar https://installq.nl/ en vul de papieren in. (Ga naar de rubriek: installateurs)
Ga naar inschrijvingen,
Download en print het formulier,
Vul in, onderteken, voeg een kopie van je diploma (of van je in dienst zijnde personeel) en je inschrijving bij Kamer van Koophandel bij en verstuur naar: Sterkin, Postbus 20127, 7302 HC Apeldoorn.
Zie tweede link.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding