kan je een ander besturingsysteem op je laptop zetten zonder het bios te gebruiken?

ik ben mijn wachtwoord van de bios vergeten dus kan je een ander besturingsysteem op je laptop zetten zonder de bio te gebruiken

4 jaar geleden
1.3K
LeonardN
4 jaar geleden
Dat ligt eraan.
Het kan zijn dat je BIOS zo staat ingesteld dat hij voordat hij van de BootHDD gaat lezen eerst je DVD-rom of USB-aansluiting probeert.
Het kan zijn, maar dat weet ik niet zeker, dat je de bootvolgorde kan veranderen met een F11 zonder dat je in het BIOS komt (ik gebruik nimmer BIOSbeveiliging dus dat weet ik niet). MAAR er is betere hoop... voor als bovenstaande faalt.
Je kan namelijk even je BIOS resetten door de BIOSbatterij eruit te halen.

Antwoorden (1)

Als de setting in de bios is ingesteld dat een usb of cd als eerste boot.
(en voorrang op de opslag krijgt) dan is het JA.

Maar je kunt beter geen wachtwoord op de bios zetten.
( batterij van de bios er uit en stroom er af is die er ook zo reset. )