Wat is de beste accu voor Opel agila 1,2 diesel bj. 2005, is geen start stop auto.?

Heb nu Varta Black Dynamic 12V 70Ah. 640A EN. 27,5 x17,5 cm.
Echter bij kou 5C tot min 5C,komt demotor niet op gang,of helemaal niet.

Zelf denk ik aan: Varta Silver Dynamic E44 12V - 77Ah. 780A EN.(Echter bij beschrijving staat voor start stop auto,is de mijne dus niet. Is verkrijgbaar in 60,70,80Ah. Moet dus wel 27,5 x 17,5 cm. zijn.

- Mag ook een vergelijkbare Bosch zijn.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Het merk van de accu boet er niet zo zeer toe. Als de motor 100% is, dan heb je 70 Ah. accu genoeg. Gezien de leeftijd van de auto zal de motor geen 100% meer zijn. Dan is het de vraag, hoe zijn de verstuivers en hoe is de compressie. Als er (in verhouding) veel compressieverlies is, dan draait de motor gemakkelijker rond, en heb je weer niet zo veel capaciteit nodig. Hoewel....het duurt weer langer totdat de motor aanslaat en daarvoor heb je weer meer capaciteit nodig.
Kortom, mijn advies is: kijk naar de afmetingen en plaats dan een accu met zo groot mogelijke capaciteit. Is een paar tientjes duurder, maar dan heb je minder kans op problemen. (Dit is puur persoonlijk).
jc54