Wat heb ik nodig om fietslichtjes op een accu aan te sluiten?

Wij hebben sinds een jaar een bakfiets. Maar de lampjes die meegeleverd zijn op de fiets moeten afzonderlijk van elkaar worden aangezet. Zeker in onze krappe garage is dat lastige om iedere keer ronde de fiets te lopen en alle lampjes aan te zetten. Ook het vervangen van al die batterijen is ook niet handig aangezien de lampjes in mijn ogen op vreemde plekken gemonteerd zitten.

Daarom wil ik een systeem maken waarbij je met 1 druk op de knop alle lampjes tegelijk aan zet.

Maar wat heb ik precies nodig. schakelaars en kabels kan ik wel gevonden krijgen. maar ik weet niet welke batterij ik nodig heb. Hoeveel watt en dergelijken. Bij de lampen die ik wil gebruiken staat namelijk niet wat zij nodig hebben van voeding. Als koplampen wil ik twee axa blueline 30 lampen gebruiken. Deze zit ook op mijn eigen elektrische fiets en ben er enorm tevreden van. Over het achterlicht ben ik er nog niet uit. Ik moet namelijk nog iets vinden dat goed te monteren valt op de fiets. Ik zou er daar drie van willen monteren. Een in het midden en twee aan de zijkant om de breedte van de fiets te markeren.

Kan iemand mij opweg helpen met de accu? Dat lijkt mij het belangrijkste denk ik.

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (1)

Om te beginnen zal je toch moeten weten welke voedingsspanning jouw lampen nodig hebben, en dat die spanning van alle lampen gelijk is.
Als je lampen hebt die gevoed worden door 3 penlite batterijen, dan heb je een voedingsspanning van 4,5 volt nodig. Dan zou je kunnen denken aan onderstaande accu.
https://www.allekabels.nl/loodaccu/1061/1218911/loodzuur-accu-6-volt.html?gclid=CjwKCAiAlO7uBRANEiwA_vXQ-wZtPCeBKcAM68ZUgC-5J-G_nIhyeG-PS3cTXGM_zDpwd8U-WE5KzRoCnf0QAvD_BwE
Als je hier mee gaat werken, dan heb je ook een acculader nodig voor betreffende accu.....
Toegevoegd op 25 november 2019 10:47: tekst
jc54
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Hallo jc54 Ik was van plan om ledlampen te gebruiken die op je normaal op de dynamo aan kunt sluiten. Dit aangezien ik nergens kan vinden hoeveel de lampen(die ik wil gebruiken) nodig hebben aan voeding. En bij een dynamo kun je dat zelf wat beter inschatten natuurlijk. Alvast bedankt voor je tip.