Gebruikt een het kastje van de televisie van upc veel stroom als het stand-by staat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

De Thomson gebruikt in standbymodes 22 watt, als hij aan staat 32 watt.

Toegevoegd na 2 uur:
NIEUWE UPC MEDIABOXEN GEBRUIKEN MINDER STROOM

UPC heeft vanmorgen op de IBC drie nieuwe, zogenoemde groene, settopboxen gepresenteerd. De nieuwe boxen passen goed in “Climate Challange” programma dat moederbedrijf Liberty Global begin dit jaar bedrijfsbreed heeft gelanceerd.

De nieuwe groene settopboxen gebruiken gemiddeld niet meer dan 5,5 Watt. In de standby-modus in het stroomverbruik iets lager dan 1 Watt. Het gemiddelde gebruik van 5.5 Watt bij een werkende mediabox wordt overigens alleen behaald als de mediabox in de eco stand wordt gebruikt gedurende een periode van 4,5 uur per dag. In de toekomst wil UPC door firmware matige verbeteringen het stroomverbruik nog lager proberen te krijgen. Cisco is een nieuwe fabrikant voor UPC mediaboxen. Het bedrijf heeft speciaal voor UPC een nieuwe HD DVR mediabox ontwikkeld. Thomson maakt de SD DVR mediabox en Pace de HD mediabox. De nieuwe groene Cisco en Thomson mediaboxen komen nog dit jaar beschikbaar voor nieuwe klanten. De Pace mediabox volgend jaar. UPC is voornemens om ook bestaande klanten te voorzien van de nieuwe mediaboxen. Hoe en wanneer dit omruilprogramma eruit gaat zien is nog niet bekend. In de tussentijd, verwacht wordt eerste kwartaal 2010, komt voor de bestaande mediaboxen nieuwe firmware beschikbaar waarmee het energieverbruik aanmerkelijk wordt verminderd. Dit komt mede door de auto standby mogelijkheid.

De nieuwe groene UPC mediaboxen moeten een steentje bijdragen om de wereldwijde CO2-emissie te verminderen. Het voordeel voor de consument is daarnaast natuurlijk ook dat een mindere stroomverbruik een lagere energierekening ten gevolg heeft. Het lage stroomverbruik van de nieuwe groene boxen komt mede dankzij de technologische ontwikkeling van nieuwe chipsets. Daarnaast heeft een goed doordachte samenstelling van de componenten rond deze chipsets tot een vermindering van het stroomverbruik geleid.