Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet ik een apart mobiel abonnement nemen om de e-sim functie op mijn smartwatch te gebruiken?

Ik wil graag de e-sim functie gebruiken op mijn smartwatch (WearOS).

Mijn aanname is dat ik als het ware mijn huidige simkaart digitaal kan 'klonen' op de e-sim waardoor ik zowel op mijn mobiel als op mijn smartwatch hetzelfde abonnement gebruik. Hierdoor kunnen deze twee apparaten ook los van elkaar gebruikt worden om te bellen etc.

Graag wil ik weten of mijn aanname correct is of dat ik een apart abonnement moet afsluiten om deze e-sim functie te kunnen gebruiken.

Bij voorbaat dank!

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee dat hoeft wellicht niet.

Wat jij voor ogen hebt noemen we "dual terminal" je hoeft dan inderdaad geen apart mobiel abonnement af te sluiten als je een eSIM aan kan vragen bij je mobiele provider. Ook moet jouw specifieke smartwatch dit ondersteunen.

Als je overigens wel een los eSIM-abonnement neem heet dat "indepedent number".

Check dus goed of je mobiele provider eSIM ondersteunt/uitgeeft en of je smartwatch dit ondersteunt.
(Lees meer...)
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding