Kan er nog stroom op deze kabels staan?

Net in een kast achter onze schuur tegen gekomen.
Blijken kabels te zijn voor tv, aldus Liander.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dankje voor de uitgebreide reactie. Kan ik ze gewoon meten met een multi-meter?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dat is lastig te beoordelen, maar het kan zeker. Ik raad je aan om dit te meten met een meetinstrument, of bel een elektricien.

Antwoorden (1)

Het kan, maar het is niet waarschijnlijk.
Over het algemeen worden de uiteinden van (mogelijk) onveilige kabels beter 'afgedopt' om ongewenste kortsluiting en onbedoelde aanraking te voorkomen.

Hier ligt alles open en bloot. Men is blijkbaar van mening dat de kabels niet meer gevaarlijk zijn.
Mocht je het zeker willen weten, dan moet je het even na (laten) meten door een "handige buurman" of een professional.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dankje voor de uitgebreide reactie. Kan ik ze gewoon meten met een multi-meter?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
Ja, dat is de juiste meter hiervoor.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Kijk altijd uit.
Het eerste huis dat ik kocht, had 1 open kabel boven op de keukenkastjes liggen en 1 open kabel gemetseld in een pilaar liggen. En ja hoor, op beide stond stroom.
Goed antwoord.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Blijken een soort van coax kabels te zijn. Gelukkig