Mijn dvd-box (uitgave HBO) speelt niet af op de dvd speler van een vriend, waar kan dat aan liggen?

De dvd speler van mijn vriend is in orde, zijn eigen dvd's leveren geen probleem.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.5K
LeonardN
5 jaar geleden
Wat is het merk en type van de speler?

Antwoorden (1)

DVD's hebben een regiocode 1-8, of All als deze overal mag worden afgespeeld. Voor Europa is dat code 2. Sommige spelers spelen alle codes af, maar een speler voor de Europese markt speelt mogelijk alleen code 2 af en dus niet de DVD's afkomstig uit Noord Amerika (code 1).
paulus811
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
+
Ach idd regiocodering zou hier inderdaad het probleem kunnen zijn. Soms overigens ook met een oplossing. Veelal kan je DVD-spelers regiovrij maken met een of andere code op de afstandsbediening. Natuurlijk niet altijd en afhankelijk van merk en model welke code. Er zijn trouwens 6 codes naar mijn weten, maar dat maakt voor het antwoord even niet uit.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/92/DVD-Regions_with_key-2.svg/2000px-DVD-Regions_with_key-2.svg.png
paulus811
5 jaar geleden
@LeonardN, die 8 codes in mijn antwoord zijn gebaseerd op wat ik in onderstaande link las. Dat er regiocodes zijn wist ik, maar niet hoeveel exact. https://en.wikipedia.org/wiki/DVD_region_code
LeonardN
5 jaar geleden
Ah inderdaad, zijn zelfs 2 extra codes voor de MPAA en vliegverkeer. Weer wat geleerd.
HeerVoldemort
5 jaar geleden
Op de computer zal het waarschijnlijk wel werken. Ik heb ook een DVD uit Amerika die ik alleen op de computer kan afspelen.