Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan het kwaad als mijn Google Pixel 2 's nachts constant aan de lader ligt?

Ik heb een goed docking station gekocht voor mijn Google Pixel 2 en in de instellingen ervan geactiveerd dat hij de klok op het scherm laad zien wanneer het toestel op het docking station staat.
Sinds een paar dagen gebruik ik mijn telefoon nu als digitale klok. Hij ligt wel constant aan de lader. Nu vraag ik me of dit mijn batterij beschadigt.

Picture for question
5 jaar geleden
1.2K
TurfGraver
5 jaar geleden
Nee hoor, geen probleem.
Het laden van je accu stopt als deze vol is.
Toestel zal vervolgens stroom gebruiken van lader.
https://www.essent.nl/content/particulier/kennisbank/stroom-gas/snachts-je-mobiel-opladen-een-goed-idee-of-juist-niet.html#

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

ja, op de lange termijn zal het een negatieve impact op de accuduur van je smartphone hebben, maar de vraag is of dat zwaarder weegt dan het gemak van opladen wanneer je maar wil. Je zal immers pas na twee jaar de impact gaan merken, en het zal nog veel langer duren voordat je toestel echt significant achteruit gaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Jazeker is dit nadelig voor de accu en ook voor je eigen veiligheid ,wat betreft ontbranding van de accu die contunu op staat te laden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding