Iphone 5s scherm zit los moet ik perse scherm vervangen?

Hallo,
Ik heb een iPhone 5s en die is gisteren op de grond gevallen, ik pakte hem op een deed hem aan maar het wilde niet aan, vervolgens kwam ik erachter dat het scherm een klein beetje los zit het hele bovenste stuk bij de selfiecamera zegmaar, als ik er een beetje op druk krijg ik beeld maar als ik het weer loslaat word het beeld weer zwart, zou ik hiervoor mijn scherm moeten laten vervangen of kan het met speciale telefoonlijm, want zon reperatie is aardig duur, rond de €50-€100
met vriendelijke groet,
Sofian

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk is tijdens het vallen een van de connectors op het moederbord los gegaan. Door erop te drukken klikt het enigszins weer in het contact waardoor je beeld hebt zolang je drukt. Je kunt het beste het scherm verwijderen via de 2 schroefjes bij de microfoon (speciale pentalope schroevendraaier). Daarna een zuignap net boven de home knop plaatsen en het scherm een beetje optillen, dan langzaam met een plastic plat dingetje het scherm rondom losklikken. Connectors vastzetten, testen of het weer werkt en scherm terugklikken en de schroefjes er weer in. Reparatiesetjes met schroevendraaier, plastic tooltje om los te wrikken en zuignap zijn online voor een paar euro te koop. Dit werkt alleen als het scherm niet gebroken is. ALs dat zo is kun je het scherm beter vervangen, of gezien de waarde van een 5s, een nieuwe telefoon aanschaffen (een iPhone 6 koop je voor onder de 100 euro bijvoorbeeld)
paulus811