Welke onderdelen moet ik uit mijn laptop/PC halen om mijn bestanden te vernietigen?

Ik wil een oude laptop weggooien. Echter staan hier nog allemaal oude bestanden (zoals inloggegevens bankieren) op. Omdat er een probleem met de accu is, kan ik niet meer op de laptop om zodoende deze te resetten.

Ik moet dus mijn laptop openen. Welk(e) onderdeel(onderdelen) moet ik uit mijn laptop verwijderen om hem veilig weg te gooien? Hiermee bedoel ik dus dat mensen die deze laptop vinden niet meer bij mijn bestanden kunnen. Is dit enkel een kwestie van de harde schijf eruit halen? Of moet ik bijvoorbeeld het hele moederbord eruit halen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.3K
TurfGraver
5 jaar geleden
Harde schijf er uit is voldoende.
Ritsuka
5 jaar geleden
Sterke magneet over de garde schijf, alles weg
LeonardN
5 jaar geleden
Dat van een magneet erover is een mythe:
https://mybroadband.co.za/news/hardware/247265-i-tried-to-wipe-my-hard-drive-with-a-magnet-this-is-what-happened.html
De meeste mensen hebben niet zo'n sterke magneet voor handen om data te wissen. Inderdaad harde schijf eruit en die dan kapot maken. Of eerst even in een andere PC doen om foto's oid eraf te halen.
TurfGraver
5 jaar geleden
Aah die ouwe magneetbanden....
https://youtu.be/Vnei3MMFxNA?t=1248

Antwoorden (1)

De harde schijf er uit halen is voldoende.
Of sla er een spijker doorheen, dat is minder werk