Wat gebeurt er met mijn fotos, contacten, spraakopnames enz - als ik een nieuwe simkaart installeer?

Ik heb nu alleen een ‘gewone’ prepaid-simkaart in mijn telefoon (dus geen SD-kaart of abonnement of gekkigheid). Maar ik ben een abonnement aan het afsluiten bij Simpel, en ik kreeg te horen dat ik een nieuwe simkaart thuis kreeg gestuurd en die moest installeren in mijn telefoon. Inmiddels heb ik deze binnen, en gaan we deze aankomende week installeren. Maar, wat ik me afvroeg, wat gebeurt er met mijn foto’s, contacten, spraakopnames enz. als ik die nieuwe simkaart in mijn telefoon doe? Ik weet dat je bij Whatsapp een back-up moet maken zodat je je berichten kunt houden, maar van de andere dingen weet ik het niet. Ik houd hetzelfde nummer overigens. Dus op de nieuwe simkaart heb ik hetzelfde nummer als op mijn ‘oude’. Ik durf eigenlijk nog niks te doen totdat ik zeker weet dat ik niet mijn foto’s en zo kwijt raak.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2K
ronron1212
5 jaar geleden
Vraag is al eens gesteld
https://www.startpagina.nl/v/telecom/telefoons/vraag/372379/gegevens-sim-kaart-mobiele-telefoon/
LeonardN
5 jaar geleden
Je mobiel en je abonnement/SIM moet je zien als twee verschillende dingen. Ze beïnvloeden elkaar amper. Als je SIM erin doet blijft alles werken behalve bellen/smsen en mobielinternet. De rest blijft gewoon actief. Dus al je apps zijn dan gewoon bruikbaar via WiFi. Zelfs whatsapp staat bijna volledig los van je telefoonnr. Op het aanmelden na.
Ritsuka
5 jaar geleden
Contacten kun je kwijt zijn als je deze op de simkaart hebt opgeslagen
LeonardN
5 jaar geleden
Die ben je dan niet kwijt. Die staan dan nog gewoon op de oude SIMkaart en kan je weer terugplaatsen en overzetten. Tegenwoordig wordt er standaard niet meer op de SIM geplaatst volgens mij.
Ritsuka
5 jaar geleden
@LeonardN ik kan bij een nieuw contact aanmaken kiezen of ik ze op de SIMkaart of op de telefoon zelf plaats.

Antwoorden (1)

De opslag van je foto's is niet afhankelijk van je Sim-kaart. Foto's worden opgeslagen op je telefoon (aangezien u aangaf dat er geen SD-kaart inzit).
Contacten kunnen op je Sim-kaart staan, maar dat hoeft niet. Bij het toevoegen van een contact wordt hierom gevraagd. Het kan dus zo zijn dat er contacten staan op het Sim-kaartje en op het moment dat je je oude Sim-kaartje uit het toestel haalt, dat deze contacten van je telefoon af zijn (omdat ze op de Sim-kaart staan en niet op het toestel). Contacten worden namelijk niet overgezet van Sim-kaart naar Sim-kaart.
Ja kan zien of er contacten op je Sim-kaart staan door naar de lijst te gaan van contacten. Vervolgens zie je een overzicht van alle contacten. Als het contact op de Sim-kaart staat, staat er aan het eind van deze regel een Sim-kaartje afgebeeld.