Waarom staat mijn harde schijf niet meer in Windows Explorer?

Ik heb een harde schijf van WD van ongev. 500 GB met daarop mijn spellen en programma's en projecten etc. maar sinds mijn laptop vastliep moest ik hem opnieuw opstarten en nu zie ik hem niet meer in Windows Explorer. https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjx572tuYbdAhUMPVAKHRj0CNYQjRx6BAgBEAU&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3D3t57vaJsxKo&psig=AOvVaw2EEe8OvqexI5rKk-6_4nQi&ust=1535226180748396 (Link naar foto van net zo een harde schijf als die van mij). Ik heb al Testdisk geprobeerd maar die vindt mijn harde schijf ook niet. Ik weet zelf niet of dit HDD of SSD is.
EDIT: Ik weet net hoe, maar om een of andere reden is het gelukt nu. Helaas kan ik nu geen backup maken van mijn bestanden want mijn grootste USB opslag is 16GB en mijn harde schijf heeft 18GB+ gebruikt
EDIT: Nvm, ik heb weer problemen

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
Wat je kan proberen is de HDD uit de behuizng te slopen en kijken of het gewoon een interne SATA schijf is en deze inbouwen in een PC. Hier heb ik wel eens succes mee behaald. Zelfs een keer door Linux te draaien ipv Windows.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik weet net hoe, maar om een of andere reden is het gelukt nu. Helaas kan ik nu geen backup maken van mijn bestanden want mijn grootste USB opslag is 16GB en mijn harde schijf heeft 18GB+ gebruikt
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Nvm, ik heb weer problemen

Antwoorden (1)

Voor zover ik kan zien is het een gewone harddisk. Ik krijg een filmpje te zien over een harddisk... Klopt dat?

Indien dit juist is gaat het om een externe harddisk. In principe moet hier niet zo heel veel mis mee kunnen gaan als je laptop vast loopt, hooguit ben je het bestand kwijt waarin je aan het werk was.
Maar een andere rede dat de laptop vast liep kan een virus of andere kwaadaardige software zijn. Dit kan er voor zorgen dat ook je externe harde schijf beschadigd is.

Je zou de harde schijf eens aan moeten sluiten op een andere pc/laptop met goede antivirus software.

Je beschrijft verder helemaal niet wat voor laptop het is, Windows? Welke versie. Mac? Welke versie.
Indien het om een Windows laptop gaat kan ik je misschien, afhankelijk van de verdere situatie, nog wat verder in het Windows systeem de weg wijzen om de harde schijf weer werkend te krijgen.
Als je geen backup hebt en de data moet bewaard blijven raad ik je aan om bij een computer winkel in de buurt te gaan zodat zij er naar kunnen kijken en (een deel) van de data veilig te stellen.
Maar probeer eerst eens een andere pc/laptop, indien de schijf dan wel zichtbaar is direct een backup maken.
Succes

Mvrgr.
Nossie
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
Nonsens. Een virus maakt een hdd niet onleesbaar.
TurfGraver
5 jaar geleden
"Windows Explorer" op een mac?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Archos 140 Cesium Windows 10 (orgineel Home maar ik heb nu Pro) 2GB RAM en 32GB Opslag x64 processor 1.33GHz. Ik kan niet vinden welke Windows 10 Pro versie het is.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
En LeonardN, een virus kan zelfs ervoor zorgen dat je windows 10 niet meer kan opstarten maar dat je iets anders krijgt (Bijvoorbeeld bij MEMZ). Waarom dan niet hdd onleesbaar maken, maar ik heb een virus scan gedaan en ik heb geen virusen
LeonardN
5 jaar geleden
Kijk in theorie kan het wel, het is echter ongehoord. Er is geen belang voor een virusmaker om stilletjes je HDD onleesbaar te maken. Hoe dan ook de antwoorder zegt maar wat. "In principe moet hier niet zo heel veel mis mee kunnen gaan als je laptop vast loopt, " "Maar een andere rede dat de laptop vast liep kan een virus of andere kwaadaardige software zijn. Dit kan er voor zorgen dat ook je externe harde schijf beschadigd is." Denk goed na over wat hier beweert wordt. Dus een HDD kan niet beschadigen van vastlopers, maar wel als die vastlopers het gevolg zijn van malware...?!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik weet net hoe, maar om een of andere reden is het gelukt nu. Helaas kan ik nu geen backup maken van mijn bestanden want mijn grootste USB opslag is 16GB en mijn harde schijf heeft 18GB+ gebruikt
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Nvm, ik heb weer problemen