Heb ik het programma ITunes nodig (voor laptop/desktop) om foto's van mijn Iphone 5 te halen?

Ik heb al een paar jaar een iphone, waar ik altijd de foto's van gedownload heb op mijn desktop. Nu is mijn desktop zo verouderd dat de nieuwere versie van iTunes er niet meer op gezet kan worden. Mijn telefoon zit bomvol foto- en videomateriaal dat er nu niet meer af kan.
Ik heb een upgrade van icloud gekocht, maar volgens mij synchroniseert die alleen wat er op mijn telefoon staat. maw: als ik iets wis, wordt het ook in icloud gehaald. Weet iemand of dit klopt?
Wie heeft er tips voor mij? Een nieuwe computer kopen is geen optie, ik gebruikte dat ding echt alleen maar voor de foto's. Verder heb ik aan een ipad en een iphone voldoende.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Er zijn vele tools, zoals degene in de link hieronder, waarmee je bestanden van een iPhone naar een pc kunt halen. Vaak zijn deze veel lichter dan iTunes. EN inderdaad, als je een foto van je iPhone wist, wordt deze automatisch verwijderd uit je iCloud opslag en alle andere apparaten waarmee je jouw Apple ID deelt. Je kunt synchronisatie naar iCloud wel uitzetten, maar de eerstvolgende keer dat je het weer aanzet, wordt er alsnog gesynchroniseerd.
paulus811