Hoe werkt een mifi router ( en wat zijn de extra kosten voor de sim kaart)?

Ik vertrek binnekort op vakantie naar het buitenland (buiten Europa) en wifi in het hotel is vrij duur (15 euro per dag). Daarom dacht ik eraan om een mifi router aan te schaffen.

Ik lees op internet dat er een simkaart in moet, dit stukje begrijp ik niet echt ( moet je een abonnement nemen, werkt het ook buiten Europa, wat is de prijs voor zo'n simkaart).

5 jaar geleden
5.5K
TurfGraver
5 jaar geleden
Neem een lokaal simkaart (abonnement).

Antwoorden (2)

Zo'n mifi-router doet in feite hetzelfde als een smartphone, namelijk verbinden met mobiele data via 3G/4G. Het kost dus ook hetzelfde als wanneer je op je telefoon gebruik maakt van mobiele data. Voor je mifi-router heb je dus ook een abonnement of prepaid-simkaart nodig. Je schrijft dat je buiten Europa op vakantie gaat, dus de kosten van mobiele data kunnen dan hard oplopen. Het wordt dus hoe dan ook een dure grap om te internmetten op je vakantieadres.
bamibal
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dat is niet correct bamibal. De kosten lopen helemaal niet hard op als SaraV een simkaart in het desbetreffende land koopt. Die simkaart stopt ze dan in de mifirouter en ze kan dan met een aantal apparaten (per mifirouter verschillend) verbinden met de mifirouter. Let er wel op dat je telefoon vaak ingesteld staat op "alleen updates downloaden indien verbonden met wifi". Je telefoon ziet namelijk de mifirouter als een wifinetwerk en zal dus vrolijk updates uit bv. de Google PlayStore of Windows updates gaan doen (als je bv je laptop verbindt met de mifirouter) en dan gaan er honderden mb's of meer aan data doorheen. Let daar dus goed op.
met een mifi maak je eigen een wifi hotspot aan
er gaat wel een sim-kaartje van het land waar je op vakantie bent in- er zijn wel EU apparaten en overige landen - dus koop de juiste mifi
je logt op de mifi in met je eigen telefoon en je heb een eigen wifi netwerk, deze geef je een unike naam, er kunnen meerdere personen op jouw mifi netwerk inloggen wie weet kun je de kosten een beetje dekken zo.
Als jij die mifi bij je steekt terwijl je ergens buiten loopt dan heb je dus constant een netwerk bij je, je gebruikt de data op het kaartje wat je kocht en in de mifi stak. Mifi is een eenmalige aanschaf en deze kun je weer op een andere vakantie gebruiken. Je kunt ook evt een extra telefoon bij je steken die kan in principe hetzelfde als een mifi, mijn ervaring - in USA was dat - een Android toestel is sowieso makkelijker om daar een datakaartje van het land in te steken, voor IOS neem een extra toestel mee type 6 of hoger. Daar kaartje in en maak een hotspot aan.