Is het mogelijk dat een video-uitsturend-apparaat schade oploopt als deze via een kabel verbonden is aan een monitor of TV?

Is het mogelijk dat een video-uitsturend-apparaat schade oploopt als deze via een videokabel verbonden is aan een monitor of TV? Dus bijvoorbeeld omdat de TV of monitor elektrisch niet goed is.

En als dat het geval is, is daar dan achteraf achter te komen, bijvoorbeeld met een multimeter?

6 jaar geleden
1K
TurfGraver
6 jaar geleden
Als er om een vreemde reden een te hoge spanning op zou komen te staan kan ik mij daar iets bij voorstellen.
Als deze spanning achteraf er nog steeds op staat zou dat oom te meten zijn.
LeonardN
6 jaar geleden
Het zou niet zo kunnen zijn dat de onjuiste spanning gegeven blijft worden?
TurfGraver
6 jaar geleden
Dat zou best kunnen. Al is de kans heel klein.

Antwoorden (1)

Hallo,
Als dit apparaat op de juiste manier met de juiste kabel op een goede tv/monitor wordt aangesloten kan er eigenlijk niets gebeuren.