Is het mogelijk dat licht opeens vanzelf uit gaat zonder dat de lamp stuk is of er een storing was?

Afgelopen nacht, was ik alleen thuis. Ik vind dat nooit zo prettig dus ik besloot het licht in de badkamer te laten branden. Na een uur geslapen te hebben ben ik nog een keer wakker geworden en zag vanuit mijn bed het licht branden. Toen ik echter de volgende ochtend naar de douche liep vernam ik tot mijn grote ongenoegen dat het licht uit was. Ik hoopte op een kapot lampje, maar toen ik aan het touwtje trok ging het gewoon weer aan. Ik denk hieruit te kunnen concluderen dat iemand het heeft uitgezet. Maar deze conclusie ervaar ik als onheilspellend omdat ik de enige ben die thuis was. Is er een andere verklaring voor het feit dat het licht opeens uit was?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
18.4K

Antwoorden (2)

Het kan ook komen, door een wat oudere schakelaar, die vallen soms wel eens terug in uit stand.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor uw reactie. Echter heb ik mijn twijfels over of dit in dit geval mogelijk is. Er is namelijk geen schakelaar maar een koord om het licht mee aan en uit te schakelen, waaraan je echt even moet trekken...
Een heel enkele keer kan een schakelaar vanzelf "terugspringen" in de uit-stand.

Een veel waarschijnlijker verklaring is dat je het zelf hebt gedaan. Zodanig als automatisme, dat je er geen herinnering aan hebt.

Wellicht ben je 's nachts naar het toilet geweest, en heb je na afloop uit automatisme (en nog erg slaperig) het licht uitgedaan.

Cryofiel
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+
Slaapwandelend kan ook;-)