kent iemand een goede en goedkope gaming CPU?

ik ga zelf een gaming pc bouwen, alleen ik twijfel over een goede CPU

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je zou aan de nieuwe quad core Intel Core i3 8350K kunnen denken. Sinds de i3 van 2 cores naar 4 cores is gegaan haalt deze het bijna het niveau van de i5 van de deze generatie en het niveau van de oud generatie.

https://nl.hardware.info/reviews/7607/12/intel-core-i3-8350k-review-van-twee-naar-vier-geeft-plezier-gaming-benchmarks-gtx-1080-ti-battlefield-1-dx12

Toegevoegd na 3 minuten:
Bedenk goed dat de waardes meer afhankelijk zijn van de videokaart dan van de CPU.
6 jaar geleden
Er zijn genoeg CPU's die gaming ondersteunen, Alleen ligt het aan je budget.

Als je energyzuinig wilt gamen zou ik gewoon een i3 kopen (deze zijn 4c/4t)
Als je Medium wilt dan koop gewoon een i5 de prijs en stroom worden natuurlijk wel meer maar je krijgt er uiterraard meer Performance! (deze is 6C/6T)

En als je echt Heavy wilt zou ik gaan voor een i7/i9 (de stroom is ongeveer gelijk aan een i5. (alleen bij deze heb je wel 6C en 12T)

C = Cores
T = Threads

Ik hoor het graag van u

Gr,