Zijn er in Nederland printers te koop die US legal formaat kunnen printen?

In Nederland is a4 het standaardpapierformaat.
In vergelijking met a4 is US legal iets breder en langer. Alleen om deze reden lijkt het mij dat je 'normale' printers dus niet zodanig kunt instellen dat deze naast a4 ook US legal formaat kunnen printen. Of wel?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Volgens mij maak je een denkfout de breedte scheelt maar 5mm en bijna alle printers zijn gemaakt voor wereldwijde verkoop, het zou mij verbazen als niet gewoon bijna alle printers zowel a4 als legal/letter kunnen printen. Die van mij kan het gewoon (net gecheckt).
Inekez1
6 jaar geleden
Ik heb 2 printers en die kunnen beide A4 en US formaat papier aan. Voor A4 moet ik altijd een schuifje aanduwen om de stapel papier recht te houden. Als ik dan 1 keer vergeet wordt alles vanaf pagina 2 scheef geprint. Ik had liever een printer die géén US formaat aankan en waar mijn A4 gewoon altijd strak in ligt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Klopt, die schuifel zijn een ware ramp soms. Mijn huidige printer heeft ze niet en trekt niet scheef. Dus Lexmark heeft het op een manier opgelost. Voor de lengte heb ik overigens uitvouwbare en uitklapbare schuifjes die zo een aantal cm de printerla uitkomen.

Antwoorden (1)

Ja, bijna alle "a4"-printers accepteren ook legal en letter:

https://www.canon.nl/printers/inkjet/pixma/pixma_mg5700_series/specification.aspx
(eerste de beste printer op tweakers en dan op de productpagina gekeken. ctrl-f en dan legal of een eind scrollen)

Papierformaten
A4, A5, B5, 10 x 15 cm, 13 x 18 cm, 20 x 25 cm, enveloppen (DL, COM10), Letter, Legal

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik durf te beweren dat er geen Europese(A4) of Amerikaanse(Legal) modellen bestaan, maar dat dat altijd dezelfde modellen zijn die op deze manier wereldwijd verkocht kunnen worden. (Dat gezegd hebbende zou ik wel even checken of de fabrikant echt beweert legal te kunnen printen).
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bordensteker
6 jaar geleden
+
Mijn eenvoudige Canon MP160 all-in-one kan blijkens de gebruikershandleiding óók Legal aan. (Mits je print vanaf de pc, om de simpele reden dat het scanoppervlak bovenop niet groot genoeg is voor Legal - maar dus wel breed genoeg voor Letter, hetgeen de m.i. logische gedachte van MrTomaat zo te zien ondersteunt.