Kan ik met deze adapter mijn portable dvd player opladen op 220?

Mijn dvd player heb ik gekocht in een land waar 110 voltage is. Nu wil ik deze opladen in Nederland kan dit met deze adapter? De volgende informatie staat op de adapter;
Input: AC 117V 60Hz 6.5W
Output: AC 7.5V 200mA

Ik wil niet het risico lopen dat de dvd player verbrand namelijk.

Toegevoegd na 1 uur:
Nu heb ik de volgende adapter gevonden, is deze wel goed?

Input: AC 100-240V 0.35A 50-60Hz
Output: DC9V === 1A

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze zou theoretisch kunnen werken, maar de kans is toch aanwezig dat je player van die 9V stuk gaat.

Het beste antwoord

Hallo.
Je kunt deze adapter niet in NL gebruiken.
Het net hier is 230V op 50Hz.
Wanneer je deze wel in het stop contact steekt hier zal je direct je adapter met alles wat op aan gesloten is onherstelbaar slopen.
Je zal moeten kijken voor een adapter voor je adapter (dus van 230v 50Hz naar 110v 60Hz.)
Anders is het misschien makelijker om te kijken voor een andere adapter, die dus AC-7.5V en minimaal 200mA levert, op de juiste Polariteit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanx voor de info! +

Andere antwoorden (2)

Veel eenvoudiger: koop een adapter met
nput: AC 230V 50Hz ( minimaal 6.5W)
Output: AC 7.5V 200mA
Het enige waar je op moet letten is de polariteit, wat is aangegeven met een teken op de adapter
Iedere shop kan je daaraan helpen.
Er zijn ook multi voltage adapters te koop, dan hoef je alleen maar op de output en de polariteit te letten
Zoek 'polariteit' maar even op bij WiKi
Maar probeer NIET de 110 volt adapter in Nederland te gebruiken: ploft gegarandeerd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De adapter voor 230v die je hebt gevonden zou in theorie kunnen werken, maar een fijn en gevoelig apparaat als dit kan er in principe ook door beschadigd raken. Ik zou wachten tot ik een adapter tegenkwam die een mooi schone 7.5v gelijkspanning levert.

Als je geluk hebt, zat er bij je DVD-speler een connector om op te kunnen laden met behulp van de boordspanning van een auto. Zolang je geen passende adapter hebt zou je dat kunnen gebruiken.