Hoe kun je je mobiel gebruiken als tv afstandsbediening zonder IR?

Ik heb een tijd terug een oude tv overgenomen van een kennis waar geen afstandsbediening bij zat. Dit was toen geen probleem omdat er genoeg apps bestaan waarmee je de tv kan besturen. Maar nu heb ik sinds kort een nieuwe mobiel (Samsung Galaxy S7 edge) en geen van de apps werken nog. De S7 edge is niet uitgerust met IR (infrarood) en alle apps die ik heb geprobeerd werken hiermee. Nu is mijn vraag; Is er ook een manier om je mobiel te gebruiken als afstandsbediening zonder infrarood?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Alleen als je televisie een smartTV is... nou je zegt al dat het een oudje is.. dus de kans is gering. Maar waarom koop je geen universele a.b. voor een euro of 7?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja denk dat dat de volgende oplossing word inderdaad. Maar 7 euro besparen was toch voor 7 euro geweest voor dit studentenleven ;)

Het beste antwoord

nee dat kan niet aangezien de tv alleen werkt met ir
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Was er al bang voor.. Toch bedankt!

Andere antwoorden (1)

Dit hangt er van af wat voor tv het is, de meeste smart-tv's hebben apps die de tv via wifi besturen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Helaas geen smart tv.. :(