Kun je met de lazer waar cds mee gebrand worden ook pizzas verwarmen?

of andere dingen mee heet maken? bv een sigaar mee aansteken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuke vraag! +

Het beste antwoord

Een sigaar mee aansteken zal niet lukken. Daarvoor is de energie te klein.
Maar je zou een piepklein stukje (1 mm2) van een pizza wel wat warmer kunnen maken. Er komt energie vrij, dus dat werkt wel. Niet erg praktisch in de praktijk...
AWM
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

je kunt er geen pizza mee verwarmen.. de laser is te klein... het zou heel lang duren... en in die tijd is de pizza al weer koud...

je kunt er wel een sigaar mee aansteken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk hier eens:
http://www.youtube.com/watch?v=CgJ0EpxjZBU&feature=channel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je op je lazer krijgt, wordt waarschijnlijk het lichaamsdeel waar je op wordt geslagen, heet.

Met een laser zou ik geen pizza s gaan verwarmen, tenzij je het in een cirkeltje wilt doen en het niet erg vindt dat er onverwarmde richeltjes zijn.
Sorry, kon het niet laten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pruts, d'r zullen allereerst enige aanpassingen aan de voeding en natuurlijk andere onderdelen moeten plaatsvinden. Maar dat zal jou als je je best doet lukken, je bent handig genoeg. Maar deze vraag vraagt om een wedervraag: waarom wil jij pizza's en jouw sigaar met een CD-brander aansteken....?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een laser zoals die in een CD/DVD-player zit heeft te weinig energie om überhaupt iets te verwarmen (een paar micro Watt). Een laser die CD's of nog beter DVD's en BluRays brandt, geeft al meer energie. Echter is deze energie zo geconcentreerd, dat je hooguit een heel klein puntje (speldeprik) verwarmt/verbrandt en de pizza al weer koud is, voordat het volgende gedeelte kan verwarmen.

Hoe meer vermogen de laser heeft, hoe beter het zal gaan. Echter doordat een laser zeer geconcentreerd is, zal in praktijk iets al (ver)branden voordat het geheel verwamrd is.