Waarom lukt het me niet om een 6GB film op een 16GB usb te zetten?

Ik heb pas geleden een 16GB usb gekocht. Vervolgens heb ik een film gedownload van 1080p met een capaciteit van 6GB. Daarna heb ik geprobeerd om de film op de usb te zetten, maar dan krijg ik de volgende melding: 'Bestand ... is te groot voor het doelbestandssysteem'. Wat houdt dit in? Waarom lukt het niet om mijn film op de usb over te zetten? En wat is de oplossing?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Je moet de USB stick converteren naar NTFS, dan lukt het wel. Het lukt niet omdat Fat32 geen bestanden van meer dan 4 GB aankan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okee, en hoe doe je dat? Is daar een programma voor?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord.. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.binaries4all.nl/ntfs/
Utrecht
12 jaar geleden
Je moet je stick formatteren (bijv. via Verkenner) en dan kiezen voor NTFS bestandsindeling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Of met een Mac in Mac OS Uitgebreid (journaled) Niet alle TV's herkennen deze indeling overigens, en jammergenoeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vervolgens heb ik door NTFS te formatteren wel het bestand op de USB kunnen zetten, maar ik kon het daarna niet afspelen op de televisie. De televisie herkent dan de USB niet. Hoe kan je ervoor zorgen dat je vervolgens de film op televisie kunt afspelen? Wij hebben de Sony Bravia en normaal gesproken is het mogelijk om de USB in de televisie te steken. Daarna verschijnt een beeld dat de USB is herkent en dan is het mogelijk om een film te spelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan zijn dat je tv NTFS niet ondersteunt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zei ik.. Welk type Sony Bravia hebben jullie?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
KDL-46EX500 ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Speelt deze TV überhaupt wel de gangbare file formats af zoals .avi en .mkv? Volgens de handleiding is de mogelijkheid om video via de usb aansluiting af te spelen beperkt tot .mpg Citaat: • USB playback is supported for the following
video file format: – MPEG1, MPEG2 (files with the extension
“.mpg”)