Hoe kan het dat als ik een lichtschakelaar uitzet, mijn TV uitgaat?

Als ik een stekker in het stopcontact doe bij de tv gaat mijn tv uit en enkele seconden daarn heb ik weer beeld,als ik s,avonds mijn tv aanraak krijg ik een schok(anti statisch).Wat kan hier de oorzaak van zijn de een zegt wifi de ander zegt het ligt aan mijn tv.De tv doet het prima daarover geen klachten.

3 maanden geleden
2.1K
Amadea
3 maanden geleden
Dan zou ik dat stopcontact laten nakijken door iemand met verstand van elektrische aansluitingen.
LeonardN
3 maanden geleden
Wi-Fi?
Wifi staat geheel buiten dit verhaal. Wi-fi is draadloos. Zelfs het bedrade ethernet-netwerk de schuld geven is al een vreemde. De mensen die dat beweren moet je niet meer geloven als het gaat om zulke zaken. Het ligt ook niet aan je TV, zou ik zeggen. Iets lijkt er niet correct geschakeld in je stroomnetwerk.
Laat hier een electricien naar kijken. Dit is niet normaal en wellicht gevaarlijk.
LeonardN
3 maanden geleden
Tip voor de veiligheid: Tijdelijk zou ik even een goed dik verlengsnoer trekken van een andere wandcontactdoos, welke dit probleem niet heeft, als dat ten minste een mogelijkheid is. Het lijkt me ook niet bevorderlijk voor de overlevingskansen van je TV. Naast dat het het lichamelijke gevaar kan weghalen.

Geef als eerste antwoord