Accu van mobiel laadt erg langzaam op. Wat te doen?

Sinds +-drie weken laadt de accu van mijn Samsung Galaxy S3 Neo niet meer snel op (+- 7% per uur). Ik heb al oplaadkabels en adapters met elkaar verwisseld maar daar kwam geen beter resultaat uit. Mijn zus heeft dezelfde mobiel en ik heb haar accu al met de mijne verwisseld maar dit had ook geen beter resultaat. Dus het probleem ligt bij mijn mobiel. Weet iemand misschien wat ik nog kan doen zodat mijn S3 Neo sneller oplaadt?

Alvast bedankt!

Toegevoegd na 12 minuten:
Toevoeging: Als de mobiel oplaadt als ik 'm gebruik laadt 'ie wat langzamer op dan dat ik 'm uit heb staan (scheelt niet heel erg veel).

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
56.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Lopen er veel processen op de achtergrond ? Heb je het al op vliegtuigstand geprobeerd met de WIFI uit ? Dat scheelt bij mijn tablet echt uren laadtijd. (Ook oud beestje....)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kijk eens of er niet wat stofjes of vuiligheid in het oplaad contact ruimte zit . Met een loep en een lampje erbij . Zo ja voorzichtig verwijderen evt contact spray gebruiken . !?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb inderdaad al de vliegtuigstand uitgedaan. En ook de hele mobiel dus als het goed is lopen er geen processen op de achtergrond :). En ik heb al geprobeerd met een tandenstoker al het stof in het oplaadcontactpunt te verwijderen. Dus dan ligt het denk ik gewoon aan de mobiel zelf?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Of aan de oplader.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb de verschillende adapters en kabels met elkaar verwisseld maar dat verhielp het probleem ook niet.

Antwoorden (2)

Of de batterij langzamer oplaadt dan voorheen, dat kan ik zo niet beoordelen, dat kan ook schijn zijn. Dit kan lijken omdat de mobiel de afgelopen 3 weken steeds meer batterijstroom is gaan verbruiken omdat je misschien meer apps hebt geïnstalleerd op het toestel, daardoor lopen er meer achtergrondprocessen die stroom ‘vreten’.

NETTO laadt de batterij dan minder snel op.

Een andere oorzaak is dat de batterij in (chemisch)verval is gekomen door het lange gebruik(honderden laadcycli), en minder snel oplaadt, dit kun je oplossen door een dergelijke volgende link te openen en de batterij te vervangen:

https://www.gsmbatterij.nl/batterijen/samsung/

Zelf even het model opzoeken en het batterijmodelnummer controleren.

Als je, zoals je hebt gezegd, de batterij hebt verwisseld met een soortgelijke batterij van iemand anders dan kan ik het niet zeker weten dat de batterij niet ongeveer in hetzelfde vervalstadium zit. Als het na het verwisselen bij beide mobielen met laden geen verschil maakt dan ligt de oorzaak zeker niet aan de batterijen, maar aan het (eerder besproken) batterijverbruik(zie laatste twee alinea’s)

(USB) Oplaadkabels verwisselen maakt ABSOLUUT GEEN VERSCHIL, en het is ten strengste afgeraden om een oplader te gebruiken met een hogere rating(spanning en stroomsterkte). Als je dit doet, dan ontstaat er ‘laadstress’ en verkort je sterk de levensduur(laadcycli) van de batterij.

Gebruik dus ALTIJD de bijbehorende oplader.

Tenzij je een oplader gebruikt waarvan je weet dat de rating lager of hetzelfde is.

Grote applicaties zoals Facebook, Skype en Google Chrome SLURPEN batterijvoeding.
Als je deze niet gebruikt, kun je ze beter uitschakelen. Daarnaast raad ik hoe dan ook aan apps uit te schakelen die je niet gebruikt.

Bij applicatiebeheer bij Instellingen, (tandwieltje) ergens op het scherm van je Android mobiel, kun je dit doen door niet gebruikte applicaties op ‘stoppen’ of ‘uitschakelen’ te drukken. Dit kán veel batterijlading besparen. Hierdoor wordt er dus NETTO sneller opgeladen.

Hopelijk was dit nuttig.

Groet.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een hogere stroomsterkte kan geen kwaad hoor! Een adapter levert niet meer dan dat er gevraagd wordt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een hogere spanning is inderdaad schadelijk.
Ik heb een samsung j5 zelfde probleem ik werk in de bouw en had tegellijm in contact steken waar je lader gsm steekt heb toen met mes lijm verwijderd denk dat er iets beschadigd is onderaan chip voor op te laden