Kun je 2 lampen van 40 w aansluiten op een 50-300w dimmer?

Ik heb laatst een dualspot lamp gekocht met 2 40w hallogeen lampen, mijn vraag is de lamp dimbaar met 1 50-300w dimmer????

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Ja hoor,geen probleem.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Flauwekulletjes, het is wel een probleem, niet gezien het vermogen want hij kan wel 7 van dat soort spotjes eraan hangen... maar het dimbare bereik is klein... dus op de laagste stand van de dimmer is het licht nog irritant fel... En omdat je niet motiveert in je antwoord waarom het geen probleem is min ik je antwoord...
Ja, want 2x40=80W en 80W is meer dan 50W.
Als je één halogeenlamp van minder dan 50W op de dimmer zou aansluiten, dan gaat de lamp waarschijnlijk knipperen.
Je hebt wel een dimmer nodig die geschikt is voor halogeen (en die heb je) en halogeenlampen die geschikt zijn om te dimmen (en die heb je ook).