Waarom is mijn wifi op zolder raar?

Na 19:00 wordt de wifi op zolder aanzienlijk traag. Op elk apparaat wat bij mij boven staat doet raar en maakt slechte verbinding. Het duurt tot ergens midden in de nacht. Wat kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Poet
7 jaar geleden
Is het beneden beter dan?

Het beste antwoord

Het kan zijn dat behalve jij ook de buren in die tijd internetten.
Natuurlijk niet via jouw internet maar wel via hetzelfde kanaal.
Je modem kan via verschillende kanalen de berichten versturen en ontvangen.
Wijzig het kanaal en kijk of het dan beter gaat.

Je kan bij je provider informeren hoe je het kanaal wijzigd

Toegevoegd na 3 minuten:
Als er meerdere mensen op het zelfde kanaal internetten dan wordt de verbinding traag omdat het kanaal maar een bepaald aantal bits per seconde kan verzenden of ontvangen.