Is het normaal dat onze nieuwe droogtrommel niet echt droogt?

We hebben een nieuwe droogtrommel maar als ik hem op extra-droog instel bij (pflegeleight)dus gevoelige stoffen,dan is de was niet droog.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Hoeveel stop je er in ? als je er te weinig in doet kan het soms zijn dat de elektronische vocht meting niet goed werkt. Dus stop er meer in. Wat voor merk en type nr ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Met gevoelige stoffen worden dingen zoals zijde enzo bedoelt, deze stoffen zullen dan waarschijnlijk wel droog zijn. Zet hem maar op katoen(baumwolle waarschijnlijk bij jou) en kijk dan eens weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ho dat zou ik maar niet doen de temperatuur is dan veel hoger en je was zal er niet uitkomern zoals je hem erin hebt gedaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee geen delicate stoffen op katoen!!
Een droogtrommel droogt, en een nietmachine niet.

Als een droogtrommel niet droogt, dan is er iets defect of je stelt het verkeerd in. Wellicht heb je te veel was er in zitten? Want als je er een stapel natte handdoeken in gooit, dan kan het heel lang duren voordat die droog zijn...
Ik zou even de gebruiksaanwijzing doorkijken op de hoeveelheid was per programma, en daar op letten bij het vullen van het apparaat.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor,ik heb er alleen werksokken van mijn man in en niet zoveel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar sokken droog je toch wel op de katoen stand?
Het lijkt mij dat dat komt juist omdat het gevoelige stoffen zijn, dus dat de was expres wat vochtig blijft. Een wasmachine heeft ook een programma dat niet zo snel centrifugeert bij gevoelige stoffen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja maar,ik zet hem op extra droog.
Ik denk dat het zo lijkt omdat condensdrogers anders drogen dan luchtafvoerdrogers.

Haal de was er gelijk uit, schudt het uit en hang het op. In no time zul je voelen dat het wel droog is. Het laatste beetje warmte wat er nog in zit voelt vochtig aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou mij niet verbazen als je het stoffilter (in de deur en onderaan) niet goed hebt schoongemaakt. Vooral het filter linksonder wordt vaak vergeten.

Toegevoegd na 32 seconden:
PS: maak het eens schoon en geef ons de resultaten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor,heb ik wel schoon.
'gooi er is een paar tennisballen bij zodat de stukken van elkaar los blijven dat ehlpt echt voorkomt ook dat alles in elkaar draait en niet alles helemasal droog is!!!!

Toegevoegd na 58 seconden:
helpt echt en helemaal