Is het normaal dat een koelkast de hele dag door een laagje ijs op de achterwand heeft en dus de hele dag door ontdooit?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Rieneke1
7 jaar geleden
Nee dat is niet normaal. Sluit de koelkast wel goed, zijn de rubbers nog goed? Verder spul ook afgedekt in koelkast zetten, en eerst af laten koelen als het warm is.
fremar
7 jaar geleden
https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/elektronica-tv/bevroren-achterwand-koelkast

Antwoorden (1)

Nee , dat is niet normaal.
Dat betekent dat je koelkast OF te koud staat, Of te hard moet werken doordat er bijvoorbeeld erg veel condens in zit , of omdat de deur niet goed sluit.

Als je gewoon netjes alle vloeistoffen/waren gesloten en in bakjes bewaart, je koelkast niet te hoog staat (het moet er 4-7 graden zijn) en de rubbers zijn nog goed, dan heb je een gerede kans dat je koelkast aan vervanging toe is.