Werkt een 1 2 of 3 ampère adapter ook op een max 6 adapter?

Ik heb een led licht strip van 5 meter aangeschaft. Deze werkt op 12 v en tot max 6 ampère. Is het mogelijk om deze bundel ook te laten werken op een adapter van 12 volt met 1 2 of 3 ampère

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
TurfGraver
7 jaar geleden
Staat er ook bij hoeveel vermogen deze strip verbruikt?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
niet dat ik weet, het is precies dezelfde als je op deze link vindt. http://ledstrip-specialist.nl/44knops-rgbcontroller-2-outputs¤cy=EUR&language=nl?gclid=Cj0KEQjw_eu8BRDC-YLHusmTmMEBEiQArW6c-FS3Y1n8Z-ole22YYPQvJclfuTRMBpTJxljAIB6KxfIaAhLK8P8HAQ
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
!Tevens niet dezelfde led strip!

Antwoorden (1)

Ja, het is maximaal 6 ampère en je kan er dus ook onder de 6 ampère gaan.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
En heeft dit gevolgen voor de led lampen ofzo?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je leest het verkeerd, door de lichtstrip mag maximaal 6A(denk aan daisy-chainen van meerdere strips) Heeft dus niks met het aangeboden vermogen te maken... Het is dus helemaal niet zeker of dit wel met een adapter van 1A werkt....
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://www.onemorething.nl/community/topic/electro-vraag-batterijtje-direct-op-led/ Dit gaat over een batterij maar het heeft hetzelfde te maken met een ampere meter
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Maar zoveel mogelijk reacties doorlezen op de eerste pagina :)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedoel je dat ik door die reacties moet spitten?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je zou zelfs een 100A voeding kunnen gebruiken, de vraag(Ampère) van de strip is alles bepalend en niet het aangeboden vermogen.
Dat er max 6A staat heeft uitsluitend te maken dat er niet meer vermogen doorheen mag, en dat krijg je alleen voor elkaar door meer(lees ongeveer 10) strips achter elkaar te verbinden....
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat zou dus betekenen dat de 12 volt met zeg 3 ampère ook zou moeten werken ?
TurfGraver
7 jaar geleden
Als de strip niet meer dan 36 watt (12 x 3) afneemt wel ja.