Kan ik een autostopcontact (230 volt) aan mijn sigarettenaansteker (12 volt) in de auto aansluiten?

Op mijn sigarettenaansteker in de auto staat 12 V. Ik heb een autostopcontact op het oog, zie onderstaande link.

http://www.pdashop.nl/product/85278/trust-universele-autolader-met-stopcontact-230v.html#product_specifications

Kan ik deze ^ aansluiten in aan mijn sigarettenaansteker van 12 volt?

Ik wil trouwens mijn ASUS laptop opladen in de auto.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Ja, dat is geen probleem. Het autostopcontact sluit je aan met de plug in de aansluiting van de sigarettenaansteker. Die laatste moet je dan wel hebben natuurlijk, veel auto's worden tegenwoordig als niet rokersuitvoering geleverd.
paulus811
7 jaar geleden
Volgens de specificaties moet dat gaan.

Het aan te sluiten apparaat mag geen hoger vermogen dan 128 Watt hebben.

Toegevoegd na 1 minuut:
120 Watt dus. Kijk op het typeplaatje van je laptop, daarop zal ook het wattage staan.