Zijn er veel aanpassingen nodig om drones over grotere afstanden te laten vliegen?

Als een verre drone het contact met de bestuurder kwijtraakt is deze niet meer te besturen.

Maar stel een postorder bedrijf wil deze dingen in zetten om spullen af te leveren. Daarbij zullen dus grotere afstanden overbrugt moeten worden.

Maar is die techniek daarachter moeilijk. Kan er bijvoorbeeld gebruik worden gemaakt van de mobiele telefoon of internet netwerkmasten? Of misschien via satellieten?

Wat zijn goede oplossingen?

7 jaar geleden
Erna55
7 jaar geleden
Zonder visueel contact is de kans groot dat ze hun doel nooit zullen bereiken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Erna55 met gps kom je aardig ver.
Erna55
7 jaar geleden
Bomen, kerktorens, andere drones, genoeg om tegenaan te vliegen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Gewoon een camera erop en software die de beelden interpreteert. Doen ze ook zo met zelfrijdende auto's. Dit is echter veel makkelijker, in de lucht op een goede hoogte kom je namelijk amper wat tegen. Bomen en kerktorens kan je voor het grootste gedeelte door hoogte al elimineren. Echt hoge obstakels kan door de software zo omheen gevlogen worden. Naast camera kan je ook andere detectietechnieken gebruiken, gelijk zoals in een zelfrijdende auto. In principe zou je zo een vrij autonome drone kunnen maken (die zijn er gok ik al). Het laatste stukje zou even overgenomen kunnen worden. @erotisi Ben je ermee bekend dat de V.S, al jaren mensen van afstand doodschiet via drones? Nu zijn dat apparaten die niet helemaal te vergelijken zijn met een drone die jij voor je ziet, maar de techniek is zo over te zetten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
https://en.wikipedia.org/wiki/Delivery_drone
erotisi
7 jaar geleden
Gaan die drones van de VS niet met de satellieten?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
https://www.youtube.com/watch?v=mntPx_3gZXQ&list=PLL3t5xY2V44xOxvTIxS4AHuUhFE_bMwhz&index=9
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik weet dat ze op het eind bestuurt worden door mensen in de VS. Hoe de communicatie tot stand komt weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Op dit moment worden volgens mij al eilanden op deze manier voorzien van kleine goederen,

Antwoorden (1)

Grootste probleem als je denkt vanuit consumentendrones is de accuduur, zeker als je naast grote afstanden ook zware dingen moet vervoeren. Een grotere accu zorgt voor nog meer gewicht. Ik kan me drones op andere energievoorzieningen bedenken, wellicht is ouderwetse benzine een oplossing.

Voor navigatie is een heleboel te bedenken.

Autonoom systeem:
-Vooraf bepaalde routes
-Camera met software die objecten ontwijkt
-Navigatie op GPS
-Radar technologie (nogmaals voor ontwijken)
-Andere sensoren die ik gemist heb

Afstandsbesturing
-Camera met "realtime" beeldweergave (hoewel videobeelden altijd een bepaalde vertraging zal geven vanwege de overdracht)

Ik gok dat de technologie vrij gelijkloopt met autonome auto's. Ik weet niet of Google er al mee bezig is, maar die zouden zo kunnen beginnen met de know-how opgedaan met hun zelfrijdende auto.

Toegevoegd na 1 dag:
Dus ja er zijn grote aanpassingen nodig, maar alle genoemde oplossingen zijn al voorhanden, als ze al niet in gebruik zijn.