Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik aan een keukenkast een tvbeugel monteren?

Aan de zijkant van een ikea keukenkast wil ik een wandbeugel met 47 inch tv monteren (arm beugel 60 cm van de 'wand' vandaan) materiaal keukenkast is 18mm spaanplaat. Is deze sterk genoeg?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Als je zo'n beugel in de muur schroeft, krijg je daar houtdraadbouten8x60 o.i.d. bij geleverd, inclusief pluggen!. In je kast kan je schroefjes 5x20 kwijt, als het materiaal dik genoeg is. Heb ik het nog niet eens gehad over der armwerking van een dergelijke beugel (60cm) op de schroefjes.....

Nee dit is niet stevig genoeg!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En aan de binnenzijde van de kast een extra plaat (18mm multiplex/22mm mdf) over de gehele oppervlakte van de keukenkast? Helpt dat?
paulus811
9 jaar geleden
Als je het niet erg vind om gaatjes door en door te maken in de kast, zou je met boutjes en een moer achter een ring (de ring dus aan de binnenkant, dan de moer erop) de boel monteren. Als de kast los in de ruimte staat zou ik aan de bovenkant wel een haakse hoek monteren aan de kast en de muur. Persoonlijk zou ik nog eerder voor een plafondbeugel kiezen, dan hou je de kast heel en heb je het hele probleem niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan kan je een schroef 6x 40 kwijt, haalt het nog steeds niet (met name qua arm-werking) met de eerder genoemde pluggen met houtdraadbouten. Ik zou zeggen , monteer het zoals je je het voorstelt en hang er eens een zak aardappelen aan, dan weet je of het kan. Ik denk dat je een nieuw zijwandje moet plaatsen....alle schroeven uitgebroken.
paulus811
9 jaar geleden
Ik heb het niet over schroeven, maar over bouten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gaten Door en door maken in de Kast is geen probleem. Het betreft een keukenkast tot aan het plafond midden in een ruimte, waar ik aan de zijkant dus de tv aan wilt hangen. Ik zat zelf al inderdaad te denken aan door en door met bouten, moeren en revetten, maar de vraag is of dst genoeg is of ik deze nog extra moet verstevigen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik vind die Aardappeltest wel een goede, maardan wel een zak aardappelen van 25 kg! Gaat die zak inderdaad tegen de grond, dan is er behalve het kastje geen grote schade. Als je TV eraf valt moet je er nl niet te hard op rekenen dat die het gaat overleven. Je kunt de test dus doen, zorg er dan ook voor dat je een beetje met de zak beweegt en schudt, vervolgens verzin je alsnog een betere manier om die TV op hangen of neer te zetten.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing