Er bestaan meerdere kleurnummers voor daglicht o.a. 865, 950 en 965 elk met een specifiek toepassingsgebied.
Zie hiervoor ook de bron
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Vroegah was het nogal eenvoudig: een koelwitte kleur werd ook wel 'daglicht' genoemd en had de code 33

De iets warmere variant had code 32

Tegenwoordig hebben de fabrikanten een veelvoud aan toepassingsbereiken uitgevonden en daarom ook hun codes aangepast. In deze codes zijn ook de verschijningsvormen van de TL buis opgenomen, dat is het eerste cijfer in de code.
Bijv. 765 is de Tl buis uit de T7 serie met kleurcode 65 ( koel daglicht)

Op deze site vind je van de twee grootste fabrikanten hun kleurcode nummers en op een schaal de kleurintensiteit.

http://www.tlbesparen.nl/website/index.php?TreeItem=158457&NewsItem=26917