Er worden 1 miljoen Senseo apparaten teruggehaald door Philips uit angst voor ontploffing, wie van jullie stuurt het apparaat op?

De types van de betrokken producten zijn:
HD7805, HD7810, HD7811, HD7812, HD7814, HD7816, HD7820, HD7822, HD7823, HD7824, HD7830, HD7832, HD7841 en HD7842

Meer info: http://www.philips.nl/service/senseo/index.page

Die van ons staat er tussen en komt in aanmerking voor reparatie, nu is het zo dat 3 op de 1 miljoen apparaten zou kunnen ontploffen. je bent je apparaat min. 12 werkdagen kwijt, en het is nog maar de vraag of dat je je eigen apparaat wel terugkrijgt.
Ik heb mijn twijfels en ben benieuwd wat jullie ermee gaan doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Natuurlijk terug sturen. Al is het maar dat je, omdat het dan een nieuw apparaat is, opnieuw recht hebt op minimaal een jaar fabrieksgarantie. (als zullen ze dat maar wat graag proberen te ontkennen) Niet dat je per se iets moet overkomen maar waarom zou je het risico lopen dat jouw apparaat er 1 is die kapot gaat door dat bekende defect? Daar zijn die ding toch net wat te duur voor. Die paar dagen zonder Senseo zijn nog wel overheen te komen mag ik hopen.

Ik vindt het persoonlijk een beetje overdreven, als er slechts 3 apparaten op 1 miljoen niet goed zouden functioneren,om dan al die apparaten terug te halen en er nieuwe boilers in te monteren.Of zit er meer achter?In ieder geval wel een goede service .

Ik stuur die van mij niet terug, maar die van mij staat er ook niet tussen... Ik zou de Senseo gewoon terug sturen. Het gaat tenslotte om een terugroepactie van Philips en dit houd in dat zij elke vorm van veiligheid aan de klant willen kunnen garanderen... Neem de ergernis dat je de Senseo even kwijt ben voor lief. Stuur je Senseo via de winkel terug naar Philips en je krijgt een gloed nieuwe terug in een oud jasje. En het kost je geen cent, terwijl je anders over de 100 euro kwijt bent wellicht...

Ik ga niet eens kijken of ons apparaat het manco 'zou kunnen hebben'.

die van mij is 5 jaar oud, ik loop het risico wel tot hij aan vervanging toe is. 0,0003% kans, waar praat je over!

Bedankt voor je mededeling, had het nog niet gelezen/gehoort. Als je het artikel doorleest zie ik het volgende staan: Het potentiële probleem heeft alleen gevolgen voor deze koffiezetapparaten als er sprake is van zware kalkafzetting. Zware kalkafzetting wordt veroorzaakt door het water dat in het koffiezetapparaat wordt gebruikt. Sommige waterbronnen bevatten een hogere concentratie Kalk. De kalk kan zich ophopen in de leidingen van het apparaat en daar ketelsteen vormen. In zeldzame gevallen, als er sprake is van extreme ketelsteenvorming EN als het apparaat een elektrische storing vertoont, kan de opbouw van druk tot gevolg hebben dat het apparaat in delen breekt, wat tot verwonding zou kunnen leiden. Dus mijn conclusie is: Periodiek ontkalken!

Ik stuur het op . Je weet maar nooit en dat heeft Philips gelijk.

Ik zou het opsturen, maar dan vlak voor mijn vakantie zodat ik er zo min mogelijk last van heb dat ik 'm een tijd kwijt ben.

Wij sturen hem niet op, veel te veel werk en te lang weg. We maken hem wel goed schoon (ontkalken)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100