Telefoon draden zijn los kan dit kwaad?

Mijn hoofdtelefoon die ik morgen laat vervangen, heeft 6 draden uitsteken omdat deze al is los gehaald, het kastje zit er weer op, er staat gewoon nog stroom op, kan dat kwaad?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Lijkt mij wel: er kan kortsluiting ontstaan en zelfs brand.

Antwoorden (1)

Nee. In rust staat er op de lijn een spanning van ongeveer 48 V. Dit is een "veilige" spanning. Je kunt het wel voelen, maar bij aanraking zal de stroom die dan gaat lopen niet hoger zijn dan de stroom waarmee je spieren worden bewogen. Je kunt de draden daarom altijd weer loslaten.