Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een oude bandrecorder. Ik wil de stekker vervangen. Kan dat zomaar?

Mijn bandrecorder heeft een stekker zonder uitsparingen voor een randaarde. Daardoor past hij niet in het moderne stopcontact. Alleen oude ongeaarde stopcontacten. Ik heb bij de bouwmarkt wel eens standaard doe-het-zelf platte stekkers zien liggen. Is het geen probleem om van een ronde naar een platte stekker te veranderen? En zo ja, wat zorgt dan voor het probleem?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.5K
paulus811
8 jaar geleden
Waarom koop je niet een gewone stekker met randaarde en sluit je de aardedraad niet aan? Dan heb je een simpele oplossing lijkt me.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Nee, er is geen probleem. deze kan je gewoon vervangen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
"Vroeger" werden apparaten nauwelijks met (rand)aarde geproduceerd. Tegenwoordig is dat vrij standaard. Voor de werking van het apparaat maakt het in principe niet uit. Je kan dus gewoon een platte stekker kopen zonder (rand)aarde, of een stekker met (rand)aarde. In het laatste geval sluit je de aardedraad niet aan (omdat je die niet hebt).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding