Hoe stel ik een tijdschakelaar in van het merk Promax?

Artikelnummer is 03.009.88, zie bijlage.

Picture for question
8 jaar geleden
25.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zo te zien moet je de tijden voor aan INdrukken. Dit kan je even testen met een apparaat of lampje.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het pijltje zal de huidige tijd aangeven. Als de huidige tijd een ingedrukt plastikje is zal de schakelaar stroom doorlaten. Waarom vragen en niet proberen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je moet NU de klok doordraaien ongeveer een kwart slag naar rechts zodat je op 13 uitkomt en dan nog een beetje doordraaien tot je op het vierdestreepje uitkomt net voor de 14. Dan staat de tijd goed en zal sávonds om 22:30 tot 4:30 de klok aangaan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De donkere lijn is avond/nacht.
Niesje1973
8 jaar geleden
Hij moet juist van 17:00 tot 21:00 en de reden waarom ik het vraag is omdat ik er helemaal niks van snap en nog niet eens weet waar ik moet beginnen!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@niesje1973 dan moet je van 17:00 tot 21:00 alles indrukken en de rest "uitdrukken". En zorgen dat de pijl de tijd is.

Het beste antwoord

Kijk eens op deze afbeelding van een vergelijkbare schakelklok:
https://www.slimkopen.nl/promax-schakelklok-03-010-15.html

Er zit per kwartier van de dag een rood palletje. In een tijdvak met een naar de rand wijzende palletjes schakelt de klok de netspanning in, en in de tijdvakken waar de palletjes meer naar het midden wijzen is de spanning uitgeschakeld.
Aan de zijkant zit vaak een knop waarmee je de klokschakelfunctie kunt overrulen, zodat je handmatig “aan” kunt schakelen.

Bij jouw klok zitten er minder opvallende witte schuifjes onder de rand met de uren erop aangegeven, die kun je naar beneden duwen of naar boven trekken, maar verder werkt het hetzelfde als in mijn voorbeeld. In jouw foto lijkt de spanning ingeschakeld te zijn tussen 22:30 en 04:30.
Of wellicht is-ie dan juist uitgeschakeld en de rest van de tijd ingeschakeld.

Als de schuifjes goed staan zet je de klok op de huidige tijd door de draaiknop met tijden rechtsom rond te draaien tot de huidige tijd bij het pijltje staat.
Bordensteker