heb hier 'n compressor staan die ALLEEN via de auto aansteker is te gebruiken maar kan ik het draad ook vervangen voor een gewone stekker ?

Was er eens erg benieuwd na heb er zelfs 2 is Maar wil deze via stroom gaan gebruiken, ik hoor het wel grtjes

8 jaar geleden
4.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Stekker voor in een stopcontact? Op 230V aansluiten?
Zou ik niet doen.. :)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Moet je deze jongen ertussen zetten: http://www.dadaelectronics.eu/shop/power-cables-and-supplies/car-plug-adapter-12v-900ma
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Lekker freekfluweel, ■current: 900mA max
Hoeveel denk je dat zo'n compressor nodig heeft? ;)

Het beste antwoord

Dit zijn 12 volt compressors, als je hier een gewone stekker aanzet in in 't stopcontact doet zodat er 230 volt op komt gaat het niet goed, kortsluiting of verbrande compressor, of beide.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee. Een auto geeft 12V gelijkstroom een wandcontactdoos ~240V wisselstroom.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kan de stekker vervangen door batterijklemmen en door middel van deze klemmen de compressor rechtstreeks op de batterij aansluiten.

Wel dien je goed op de polariteit te letten (plus - min) en ook een zekering in de draad opnemen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Met een transformator die 220 volt AC (wisselspanning) omzet naar 12 volt DC (gelijkspanning) zal dat wel lukken. Als je de trafo bestelt uit onderstaande bron, kun je daar je auto-aansteker-plug simpel induwen en dan werkt het.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
escape
8 jaar geleden
Minduimpje. Het ding in je link is geen transformator maar een voeding.
Het ding in je link levert 400 mA, terwijl zo een compressor 16 à 20 ampère gebruikt. Dat wordt een korte lichtflits. Onbruikbaar antwoord.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
de opmerking van escape kan correct zijn, 0,4 Ampère is niet veel.
De omvormer in de tweede link levert 10 A. Je hebt een omvormer nodig die voldoende ampère levert voor de compressor die je wilt aansluiten. Dat kan enorm verschillen per compressor, een luchtbed opblazertje vraagt niet zoveel, maar ik zie er ook van 18 A ! Boven 10 A zul je weinig geschikte omvormers vinden, wel zijn er trafo's te verkrijgen die dat vermogen leveren, maar dan zit er geen sigaretten-plug aansluiting op, daar moet je dan zelf iets knutselen. Tevens zijn trafo's boven 10 A best prijzig.