Welke sensor heb ik nodig voor het detecteren van dozen t.b.v. een Arduino?

Ik heb een systeem waarbij ik een sensor nodig heb welke dozen detecteert. Deze moet het signaal (als er een doos gedetecteerd is) doorsturen naar een Arduino.

Ik heb al gezocht en vind wel verschillende sensoren, maar ik heb graag andere suggesties zodat ik een goede keus kan maken.

Ik wil de sensor graag bij miniinthebox.com bestellen en zo goedkoop mogelijk.

Welk product is hiervoor geschikt?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Je kan ook een lichtsensor gebruiken. B.v. een led die schijnt op een LDR. De doos zal de lichtstraal naar de LDR verbreken en zo detecteren dat de doos "voorbij"komt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank voor het antwoord!
Dat is inderdaad ook een oplossing. Mijn oog is inmiddels gevallen op dit product: http://www.miniinthebox.com/nl/arduino-instelbare-infrarood-sensor-switch-detect-3-80cm_p903414.html. Naar mijn inzicht zou dit moeten werken. Wellicht kunnen jullie dit bevestigen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja dit kan zeker werken! Mooie prijs voor een mooi product, lijkt me.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik vraag me af of dit werkt. ER staat niets bij dus het is onduidelijk of in de behuizing zowel zender als ontvanger zitten, of alleen een ontvanger. Verder zul je óf een reflector aan de andere kant van de doos tegen de muur o.i.d. moeten plaatsen óf testen of je dozen wel voldoende infrarood reflecteren. Als reflector kun je prima een achtreflector van een fiets gebruiken. Let er dan wel op dat de sensor die je nu hebt kennelijk niet verder komt dan 80 cm. Dat is 40 cm enkele reis en dus niet zo ver.
Kwa doosreflectie kan het wel eens heel lastig worden omdat er heel veel verschillende dozen zijn in verschillende kleuren en met verschillende afwerking die allemaal het licht absorberen, reflecteren of juist afbuigen. Tenzij al je dozen hetzelfde zijn wordt dat nog een hele klus om een betrouwbaar werkend iets te krijgen.

Andere antwoorden (1)

Wat denk je van een Inductieve nabijheidssensor?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Inductieve_nabijheidssensor
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank voor de reactie! Dat klopt inderdaad. Alleen was ik dat soort sensor aan het zoeken, maar ik krijg niet echt een gericht product dat past bij het detecteren van dozen. De afstand is namelijk gering dat de sensor moet reageren. http://www.miniinthebox.com/nl/ns/sensor_v168894t0/voor-arduino_v168898t0+universeel_v168904t0/nabijheid_v168941t0/arduino_c5028#nohash