hoe kan ik makkelijk mijn apparaten opladen via een telefoonlijn?

Ik heb zon oude telefoonlijn, die zit dicht bij de bank en ik vind het irritant dat ik steeds mijn apparaten (laptop, ipad, telefoon) niet kan opladen. dus ik kwam met het idee om van die oude telefoon lijn stroom te krijgen.

Mijn vraag is dus: hoe kan ik makkelijk hiervan stroom krijgen om bv. ipad of telefoon opteladen en als het mogelijk is laptop .

PS. Het gaat hierbij om die oude 'stopcontact' telefoonlijnen. Zie bijlage

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dat gaat niet lukken.
Weliswaar staat er 60 Volt op de "stekkerdoos", maar als je die spanning een beetje belast gaat die spanning drastisch omlaag, ik meen tot beneden de 10 Volt.
Met als neveneffekt dat de centrale hierop reageert alsof je de hoorn opneemt.
Bovendien kun je hier niet veel stroom van afnemen.
Reddie
8 jaar geleden
Cryofiel
8 jaar geleden
Als er nog een telefoonnummer aan die lijn is gekoppeld, kun je dat telefoonnummer bellen. De beltoon is een flinke spanning die je wél kunt belasten zonder dat de spanning inzakt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
zou je er eventueel wel USB op doen? Het is 5 volt, dus het zou in princiepe toch moeten werken? EN zit er nog spanning op als de 'stekkerdoos' als je hem al hebt afgesloten?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kijk hier eens: http://www.instructables.com/id/FREE-Hidden-Electricity!/.