Hoe sluit je een loodaccu aan op iets?

Ik wil graag een loodaccu van 12 Volt kopen, alleen weet ik niet hoe je zo'n ding moet aansluiten om bijvoorbeeld je laptop op te laden.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Om een Laptop te laden heb je meer aan een adapter....
12V Accu + 220V omvormer -> Adapter is een omslachtige manier, en erg inefficiënt...
ronron1212
8 jaar geleden
Hoe wil je de lood accu zelf dan opladen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
BTW: als je het idee in je hoofd haalt om die accu rechtstreeks op je laptop aan te sluiten zou ik overwegen eerst je huisgenoten te waarschuwen.... Gedeeltelijk uit veiligheidsoverwegingen, maar vooral om het vermaak....(iPhone/Galaxy camera in de aanslag)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Precies, zou het gewoon niet doen... of eerst ons op de hoogte stellen. Maken we er een uitje van :)

Antwoorden (1)

Moeilijk, Bijna elk apparaat werkt op andere spanning.

Je moet altijd met omvormers werken en zelfs dan hoeft het niet te werken.

Voorbeeld:

Je telefoon laad op met 5V 1A - 2A, dit moet je dus eerst naar beneden brengen met een omvormer.

Je Laptop waarschijnlijk met 19V 2A - 4A , ook dit moet dan eerst naar de juiste spanning.

Alle stekker apparten (je tv, pc, blender) werken op 230V